Home » Boeken » Recensies

Recensies Chinese meisjes

Wederom een recensie van Yrsa:

'Ingrid bouwt het verhaal goed op en last ruimte in om de nodige achtergrondinformatie, die van essentieel belang is voor het verhaal, een plaats te geven. Dit doseert ze evenwichtig. Hierdoor blijft de spanning aanwezig en wil je, als lezer, verder lezen, om te weten hoe het afloopt met de meisjes.'  De gehele uitgebreide recensie kun je hier lezen: https://tallsay.com/page/4294984307/recensie-van-het-boek-chinese-meisjes-ingrid-aanen

Een hele fijne recensie op Facebook van Jannie:

Een recensie van Mies Huibers:

'De pittige onderwerpen mensenhandel en prostitutie worden goed beschreven. Chinese meisjes krijgt een mooi slot waarbij alles op zijn plek valt.'

De hele recensie van Mies kun je hier lezen: http://www.mieshuibers.nl/chinese-meisjes-ingrid-aanen/

Recensies Anna, journalist

San Daniel:

'Een verhaal dat actuele nieuws gebeurtenissen, invlecht met een familie geheim. Oekraïne als toneel waar de situatie elke dag dreigender en grimmiger wordt.  Een aanrader, een boek dat je niet neer kunt leggen. De ontknoping is even onverwacht als hard. Het moge duidelijk zijn dat Ingrid Aanen op de hoogte is van het reilen en zeilen in de wereld van nieuwsvergaring. Prettige schrijf stijl, en een probleemstelling die de lezer noopt tot mee puzzelen met Anna en haar broer. Een verhaal dat nu actueler is dan ooit met de Russische interesse in de Krim.'

Deze recensie was terug te lezen op Dizzie.nl. Deze site is per 1 maart 2016 gestopt.

Yrsa :

Over de auteur

Dat Ingrid haar hart bij de journalistiek heeft liggen mag duidelijk zijn. Ze weet deze liefde op een professionele en realistische manier te verwerken door het beroep niet rooskleuriger te maken dan dat het is. Dit wordt vooral duidelijk op de manier waarop ze het nieuws uit 2014 terug laat komen in haar verhaal.

Zodra je het boek opent vallen je ogen op de verzorgde pagina indeling. Het lettertype is prettig leesbaar en de hoofdstukken worden aangegeven met een ‘titel.’ Ze tellen gemiddeld zo’n 10 pagina’s per hoofdstuk. Het verhaal zelf geeft een kijkje in het leven van een journalist. Hoewel Ingrid, zover ik weet geen professionele journaliste is, weet ze duidelijk wel waarover ze praat. Ze wisselt de journalistieke werkzaamheden, die veelal bestaan uit nieuwsberichten van de eerste helft uit 2014, af met het privéleven van Anna, dat genoeg emoties en relaties kent. Het verhaal is in de derde persoon geschreven en het aantal personen dat, naast Anna, in het boek voorkomt is overzichtelijk.

Conclusie

Ik heb het boek met de nodige spanning gelezen en vind het een absolute aanrader. De schrijfstijl van Ingrid is heerlijk en de lijn van het verhaal is goed uitgedacht.

Dit is een verkorte weergave, de gehele recensie is terug te lezen op Tallsay.com via onderstaande link: