Home » Boekrecensies » Ik reis alleen - Samuel Bjørk

Ik reis alleen  - Samuel Bjørk

Wie is Samuel Bjørk?

Frode Sander Øien is een Noors musicus en auteur. Hij schreef eerder twee romans. Onder het pseudoniem Samuel Bjørk schreef hij zijn eerste thriller met de titel 'Ik reis alleen.'

Een zesjarig meisje wordt gevonden met een touw opgeknoopt aan een boom. Ze draagt poppenkleren en heeft een bordje om haar nek met de tekst Ik reis alleen. Rechercheur Holger Munch mag zijn eigen onderzoeksteam samenstellen met als doel de uiterst slimme moordenaar te vinden. Eerst zal hij de getalenteerde maar depressieve Mia Krüger zover moeten zien te krijgen dat ze weer als zijn collega in zijn team wil meewerken voordat hij de jacht kan openen.

Schrijfstijl

De twee hoofdpersonages worden zeer goed uitgewerkt en ook hun onderlinge relatie krijgt veel aandacht in het boek waardoor je ze echt leert kennen. Daarnaast worden ook de andere spelers in het boek niet vergeten, elk van hen wordt gedetailleerd weergegeven wat veel diepgang geeft aan het verhaal. Er zijn verschillende verhaallijnen uitgezet die allen voor de nodige spanning zorgen. Doordat het verhaal verteld wordt door de verschillende personages, wat ik persoonlijk altijd erg verfrissend vind, zal je uiteindelijk niets ontgaan.

Conclusie

Door de ongelofelijk knappe spanningsopbouw wil je het boek niet meer weg leggen. De moordenaar raakt met zijn acties de persoonlijke levenssfeer van de hoofdpersonages waardoor je als lezer enorm betrokken voelt bij het verhaal. Daarnaast heeft het verhaal een paar verrassende wendingen waardoor je heel lang niet weet wie de dader is. Ik kan me heel goed voorstellen dat ik ook het vervolg De Doodsvogel, ook weer met het rechercheurs duo Holger en Mia, ga lezen.

Info

Titel: Ik reis alleen

Auteur: Samuel Bjørk